Radu Crăciun, economist-şef al BCR: Există impresia că un preţ în euro dă o aură de poziţionare pe un segment mai occidental, sugerează şi o calitate occidentală

Radu Crăciun, economist-şef al BCR: Există impresia că un preţ în euro dă o aură de poziţionare pe un segment mai occidental, sugerează şi o calitate occidentală

astăzi, 00:08

Autor:


Roxana Dumitru Rosu



Ziarul Financiar şi-a asumat de la 1 decembrie 2014 un nou obiectiv pentru ţară: trecerea completă la leu.

Afişarea preţurilor în euro în loc de lei ţine în mare măsură de o obişnuinţă por­nită de la o îngrijorare din trecut, când România înre­gis­tra depre­cieri pu­ter­nice ale cursului, dar ne­jus­ti­ficată astăzi, când inflaţia este la un nivel foarte scăzut şi cursul de schimb este cel mai stabil din regiune, este de părere Radu Crăciun, economist-şef la BCR.

„Avem ca ţară o istorie cu deprecieri ale cursului, cu inflaţie mare, în urmă cu 15-20 de ani, şi  atunci a fost declicul, atunci oa­menii şi-au pierdut încrederea în leu. Iniţial, a existat preferinţa pentru dolarul american, Ro­mânia fiind la acel moment o excepţie, pentru că ţările din regiune se uitau la marca germană. Apoi, după apariţia euro, românii nu s-au mai uitat la dolar, ci la noua monedă europeană“, a declarat Radu Crăciun marţi la ZF Live.

În plus, discuţiile din ultimii ani despre aderarea României la euro au făcut să per­sis­te preferinţa pentru moneda euro­peană, în detrimentul leului.

„Ultimul target pentru aderarea la euro este 2019, dar eu nu cred că acest termen va fi respectat. Nu cred că vom adera mai de­vre­me de 7-8 ani şi merită să avem în­cre­dere în leu până atunci“, a spus Crăciun.


Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 03.12.2014