Petrom a scăpat în 2009 de prăbuşirea petrolului prin instrumente de acoperirea riscului. Pentru noul val de scăderi nu mai este asigurată

Petrom a scăpat în 2009 de prăbuşirea petrolului prin instrumente de acoperirea riscului. Pentru noul val de scăderi nu mai este asigurată

astăzi, 00:08

Autor:


Roxana Petrescu

Petrom nu mai este protejată prin instrumente de acoperire a riscului pentru a asigura veniturile din segmentul de explorare şi producţie, principala sursă de profit a companiei, în contextul în care în 2009, an în care industria s-a confruntat cu prăbuşirea preţului petrolului după falimentul Lehman Brothers, hedgingul a protejat profitul producătorului de ţiţei şi gaze.
 
În 2009, profitul Petrom a fost susţinut de hedgingul făcut pe preţul petrolului, câştigul companiei crescând cu 34% până la 1,3 miliarde de lei, deşi cifra de afaceri a scăzut cu 23% până la 12,8 miliarde de lei. Acum însă, profitul Petrom nu mai este asigurat prin instrumente speciale de acoperire a riscului, vânzările companiei com­pri­mându-se cu 11% în primele nouă luni ale anului, iar profitul marcând o scădere de 34%.
 
„Păcat că nu au mai avut aceste instrumente de acoperire a riscului pe segmentul de explorare şi producţie pentru că această divizie suferă din cauza devalorizării barilului de petrol. Deja vorbim de o pierdere de 50% faţă de maximul din iunie a barilului de petrol“, spune Claudiu Cazacu, analist-şef în cadrul XTB România.
 
Barilul de petrol a coborât sub pragul de 60 de dolari, pierzând aproape jumătate din valoarea maximă atinsă în iunie anul acesta.


Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 17.12.2014