Un economist a atras şapte producători români într-un magazin online cu jucării

Un start-up pe zi

Un economist a atras şapte producători români într-un magazin online cu jucării

ieri, 20:00

Autori:


Corina Mirea

,

Mădălina Panaete

Albert Csongor, 39 de ani, de profesie economist, a pus pe picioare în urmă cu aproximativ doi ani magazinul online cu jucării Woodentoys şi speră ca în trei ani să dezvolte propriile modele de jucării.

„Am observat că nu există jucării calitative din lemn. De asemenea, având contact direct cu ateliere mici de prelucrare a lemnului (părinţii mei se ocupă cu comerţ artizanal), vrem să oferim o alternativă nu numai la categoria de jucării ieftine din plastic, dar şi la jucării din lemn aduse din străinătate – promovând totodată producătorii locali“, spune Albert Csongor din Cluj, care precizează că jucăriile comercializate sunt comandate direct de la ateliere, iar produsele sunt fabricate în România. În prezent, el lucrează cu 6-7 producători locali de jucării.

Investiţia iniţială în acest proiect a fost de 1.500-2.000 de euro, din care antreprenorul a acoperit web designul şi realizarea propriu-zisă a magazinului online, respectiv cheltuielile legate de începerea activităţii şi crearea unui stoc minim la început. Însă planurile antreprenorului nu se opresc aici. El ar vrea să comercializeze prin intermediul maga­zinul online şi modele proprii de jucării sau jucării gravate.

„În trei ani avem în vedere dezvoltarea unor modele proprii de jucării ce pot fi realizate în colaborare cu atelierele interesate – cu accent pe jucării de tip waldorf, cele educative sau coordonarea mişcării. Un alt proiect este cel al jucăriilor personalizate – gravarea numelui sau a oricărui text pe jucărie“, a afirmat Albert Csongor, care controlează magazinul online de jucării Woodentoys prin intermediul entităţii Albert Csongor Ştefan PFA.

Clienţii magazinului sunt părinţii cu copii până la 10-12 ani şi cei care oferă cadouri pentru familii cu copii mici. O altă categorie de clienţi sunt firmele sau agenţiile de publicitate, care caută cadouri, lucruri interesante şi originale. „Nu am angajaţi, însă primesc mult ajutor de la familia mea, soţia şi cei doi băieţi ai mei, ei fiind „inspectorii de calitate“ pentru aproape fiecare jucărie din ofertă“.

Cât despre deschiderea unui magazin fizic, Albert Csongor crede că acesta ar lărgi doar categoria de cumpărători din Cluj, însă în prezent comenzile plasate de clienţii din Cluj nu depăşesc 15% din totalul comenzilor.  „De aceea încă nu vedem necesar şi rentabil acest lucru, încercăm să creştem activitatea de marketing pentru clienţii din Cluj în vederea creşterii comenzilor online.“

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 29.01.2015