Costul „ascuns“ al listării: auditul financiar ajunge şi la câteva zeci de mii de euro pe an

Costul „ascuns“ al listării: auditul financiar ajunge şi la câteva zeci de mii de euro pe an

astăzi, 07:15

Autor:


Radu Bostan

Listarea pe bursă aduce unei firme, ală­turi de vizibilitate şi acces la finanţare, şi chel­tuieli suplimentare cu menţinerea la tran­zac­ţio­nare. Cel mai mare cost este auditul finan­ciar, operaţiune care dă siguranţă investi­torilor că rezultatele financiare sunt reale.
 
Auditarea periodică a bilanţului financiar este obligatorie pentru instituţiile de credit, firmele de asigurare şi societăţile de stat. Celelalte companii nelistate au această obligaţie dacă la sfârşitul anului financiar îndeplinesc două din trei criterii: au active a căror valoare trece de 3,65 milioane de euro, au afaceri de peste 7 milioane de euro sau au avut un număr mediu de peste 50 de angajaţi.
 
Auditarea situaţiilor financiare, întocmite după standardele internaţionale de raportare (IFRS), este însă şi una dintre condiţiile lis­tării, având rolul de a asigura investitorii că infor­maţiile prezentate sunt reale. Companiile tre­buie să prezinte rapoartele auditate pe ul­timii trei ani înainte de a avea acces pe bursă.
 


Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 09.02.2015