Cafeneaua LA TRENULEŢE, locul unde comenzile sunt luate de trenuleţe electrice. Clienţii stau în „gări”, iar locomotiva trece pe la fiecare masă

Mihai Crăciun este de profesie programator, însă de la începutul acestui an jobul lui full-time a devenit cel de antreprenor. Ur­mân­­du-şi pasiunea din copilărie, el a deschis în luna fe­bruarie cafe­neaua La Trenuleţe, du­pă ce a cheltuit peste 25.000 de euro doar pentru amenajarea spaţiului, închirierea lui şi în primele stocuri. Per total, investiţia a depăşit 50.000 de euro pentru că întreg conceptul cafenelei are la bază un sistem (compus din soft şi componente electronice) care controlează câteva trenuleţe electrice ce preiau şi aduc comenzile clienţilor, scrie ZF.ro. 0

„Eu am fost întotdeauna pasionat de trenuleţe electrice, de mic. Am lucrat mulţi ani ca programator, încă o fac în re­gim de freelancing, însă în 2003 am des­chis un magazin online cu trenuleţe elec­trice. Ajunsesem să avem o reţea şi de atunci începusem să creăm sistemul, în­să criza ne-a afectat foarte mult, piaţa s-a prăbuşit, practic. Şi noi am greşit crezând că recesiunea va dura puţin. Până la urmă, am închis afacerea, iar soţia mea şi-a deschis un club de mo­de­lism pentru copii“, spune Mihai Crăciun.

Ulterior, clubul de modelism s-a dez­voltat şi de aici a pornit ideea unei cafe­nele unde comenzile să fie luate şi aduse de trenuleţe electrice. La început, acest serviciu a fost gândit pentru pă­rin­ţii care veneau cu cei mici la cursurile de modelism, însă ideea a început să prin­dă, iar în curând spaţiul a devenit prea mic. Astfel că cei doi s-au gândit să dez­vol­te două linii de business – clubul de mo­de­lism şi cafeneaua cu trenuleţe elec­trice. A durat însă doi ani până să strân­gă suma necesară pentru a deschide cafe­neaua şi chiar s-au asociat cu un par­te­ner (care deţine o mică parte din afa­cere – operată prin intermediul La Tre­nu­leţe Pub SRL şi se implică mai puţin în conducerea acesteia). În prezent, toţi pereţii cafenelei sunt în­conjuraţi de şine, pe care se plimbă în pre­zent cinci trenuleţe electrice. Fiecare ma­să la care se aşază clienţii reprezintă câte o staţie, iar pentru a plasa comanda aceştia trebuie să composteze un car­to­naş aflat pe masă în dreptul pro­du­sului pe care îl vor. Apoi, ei introduc biletul în lo­comotiva care vine la masă pentru pre­luarea comenzii şi apasă un buton pentru ca aceasta să ajungă la barman.

CITEŞTE ÎN CONTINUARE PE ZF.RO.

gandul financiar