Prima reacţie a României în scandalul Volkswagen

Autorităţile de la Bucureşti vor înfiinţa, în perioada următoare, un Grup mixt de lucru ce va avea ca misiune identificarea măsurilor pe care statul român trebuie să le impună în cazul Volkswagen, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor. 0

“Am hotărât cu ministrul Transporturilor ca specialiştii din interiorul ambelor ministere să se întâlnească. Ieri /joi, 24 septembrie 2015, n.r./, am convocat la sediul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor o întâlnire între specialiştii Autorităţii de mediu şi cei ai Registrului Auto Român. La discuţii au mai participat preşedintele ANPM, Toma Petcu, şi comisarul general al Gărzii Naţionale de Mediu, Florin Diaconu, cât şi directorul general al Registrului Auto Român, George Adrian Dincă.
Întâlnirea a fost organizată pentru a se stabili care sunt acţiunile pe care statul român ar trebui să le întreprindă în privinţa acestui caz. Specialiştii au stabilit că vor pune bazele unui Grup mixt de lucru, în care să fie implicaţi atât specialiştii RAR, cât şi cei ai Agenţiei Naţionale de Protecţie a Mediului şi Gărzii Naţionale de Mediu. În acelaşi timp, ministrul Transporturilor a solicitat deja Autorităţii de omologare germane clarificări pe această temă. Prin urmare, în funcţie de rezultatele Grupului mixt de lucru, dar şi în funcţie de răspunsul pe care îl vom primi din partea autorităţii de omologare germane, statul român va decide care sunt măsurile legale care trebuie impuse”, a afirmat Gavrilescu, potrivit Agerpres.

Ministrul Mediului a adăugat că, în perioada următoare, va fi stabilită componenţa Grupului mixt, entitate ce poate fi înfiinţată fie printr-o decizie a Guvernului, fie printr-o decizie inter-ministerială.
“Nu ştim când ar trebui să vină răspunsul din partea autorităţii de omologare germană. Bănuim că deja autoritatea este asaltată de solicitări pe acest subiect din partea statelor membre ale Uniunii Europene. Grupul mixt de lucru poate fi înfiinţat fie printr-o decizie în Guvern, fie printr-o decizie inter-ministerială, depinde ce cale se va alege. Grupul va începe să funcţioneze cel mai probabil de săptămâna viitoare când specialiştii se vor întâlni pentru a stabili componenţa Grupului. Vom vedea exact care va fi procedura de lucru, în funcţie de ce ne vor spune specialiştii. Din punctul nostru de vedere suntem pregătiţi, facem monitorizări permanente”, a precizat oficialul.
În privinţa unei eventuale modificări a taxei auto, ministrul Mediului a subliniat că “este extrem de prematur să vorbim până nu avem toate informaţiile”.
“Nu vreau să intrăm pe un teren al speculaţiilor. Mai întâi de toate trebuie înfiinţat Grupul de lucru mixt, iar în funcţie de rezultatul analizei putem decide ce avem de făcut mai departe”, a spus ministrul Mediului.
Comisia Europeană a solicitat, joi, tuturor celor 28 de state comunitare să demareze propriile lor investigaţii la nivel naţional cu privire la autoturismele Diesel produse de Volkswagen pentru a putea stabili dacă şi cât de multe vehicule certificate în UE au fost echipate cu sisteme care încalcă reglementările Uniunii Europene (sisteme electronice speciale pentru evitarea standardelor referitoare la poluare — n. r.).
Cel mai mare producător auto la nivel mondial, Volkswagen, este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităţilor SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. Din acest motiv, nivelul poluării era mai ridicat, susţine Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA).
Reprezentanţii VW au recunoscut că au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor şi au anunţat că 11 milioane de vehicule diesel vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare.
Numai în SUA, amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparaţiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii şapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat şi Audi A3.
 

gandul actualitate