Fiscul îşi face planul pentru un super-sediu: 7 etaje şi 15.000 de metri pătraţi pentru aparatul central al ANAF

Fiscul îşi construieşte un nou sediu pentru aparatul central, unde va funcţiona şi “unul dintre cele mai moderne centre de date din ţarã”.Clădirea va avea 7 etaje şi o suprafaţă de 15.000 de metri pătraţi.

Mediafax Foto/Octav Ganea

0 În noul sediu vor fi mutaţi angajaţii de la diferite structuri ale ANAF care în prezent lucrează în 10 sedii dispersate în Bucureşti. Imobilul, cu şapte etaje, va fi dotat cu spaţii de birouri, săli de întâlniri, cantină, spaţii tehnice, parcare acoperită şi un punct de spălătorie auto.    Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a demarat proiectul de construcţie a Centrului de Date şi a sediului aparatului central al ANAF, prin publicarea în SEAP a anunţului pentru contractarea prin licitaţie deschisã a serviciilor de proiectare.   Valoarea estimatã a contractului este de 1,58 milioane de lei, echivalentul a circa 354.000 de euro.  

“În cadrul proiectului de modernizare a ANAF, va fi construit unul dintre cele mai moderne centre de date din ţarã”, se arată într-un comunicat al ANAF. 

“Caracteristicile principale ale construcţiei: Tipul clãdirii: centru de date şi construcţie de birouri;Regimul de înãlţime: 2S+P+7E; Amprenta suprafeţei construite a imobilului (suprafaţã parter): ~ 1500mp; Aria construitã desfãşuratã a imobilului: ~ 15.000mp; Funcţiuni principale: Centru de date şi spaţii birouri; Funcţiuni secundare: Sãli de echipamente, Sãli de întâlniri, Cantinã şi Zonã de preparare; Funcţiuni conexe: Circulaţii, Grupuri sanitare, Oficii, Spaţii tehnice, Parcare acoperitã cu punct spălatorie auto”, se arată în anunţul ANAF.

Potrivit sursei citate, “pentru finalizarea proiectului de modernizare a ANAF – RAMP – Banca Mondialã – s-a constatat nevoia unui nou şi modern Centru de Date Primar – aliniat la tehnologiile actuale -, care sã asigure disponibilitatea neîntreruptã a serviciilor IT&C şi care sã respecte standardele şi normativele privitoare la amenajarea unui data center, ca un sistem unitar (Telecommunications Infrastructure Standard For Data Centers TIA-942), precum şi a unor spaţii de birouri pentru direcţiile (generale) din ANAF coordonatoare ale activitãţii de administrare a veniturilor statului în aşa fel încât sã permitã comasarea în acelaşi sediu a diferitelor structuri ale agenţiei care lucreazã în 10 sedii dispersate pe raza Municipiului Bucureşti”.

“Cele douã nevoi pot fi în mod optim soluţionate prin edificarea unei clãdiri sau a unor clãdiri aflate în aceeasi incintã şi care sã aibã atât functionalitãţi de birouri cât şi functionalitãţi tehnice pentru activitãţile aferente Centrului de Date Primar. Totodatã, asigurarea unui sediu comun pentru structurile de coordonare şi de reglementare precum şi pentru structura de tehnologia informaţiei care le deserveşte ar facilita comunicarea şi ar creşte în mod deosebit eficienta activitãţii”, potrivit unui comunicat al ANAF.

Comunicatul arată că în cazul nerealizãrii noului centru de date va fi afectat întreg programul de dezvoltare a sistemului informatic al agenţiei, cu consecinţe negative în domeniul serviciilor pentru contribuabili, al activitãţii Trezoreriei Statului şi al activitãţii de colectare a veniturilor bugetului general consolidat.

Totodatã, ANAF precizează că lipsa unui nou centru de date ar împiedica realizarea Proiectului de Modernizare a Administratiei Fiscale (RAMP – Banca Mondialã) din cauzã cã noile echipamente ce vor fi achizitionate prin proiectele amintite mai sus ar trebui livrate şi puse în funcţiune, etapizat, în urmãtorii doi, pânã la trei ani.

 

gandul financiar