Peste jumătate dintre românii cu internet citesc acest tip de site-uri, deşi doar 16% cred că acestea găzduiesc conţinut de calitate

Mai mult de jumătate (58%) dintre românii utilizatori de internet, cu vârsta de peste 16 ani, citesc bloguri, potrivit unui studiu realizat de compania iSense Solutions. Dintre aceştia, cei mai fideli cititori sunt tinerii, care afirmă că blogurile îi ajută să fie informaţi şi le influenţează părerile despre produse sau fenomene sociale. 0

Cele mai citite bloguri în rândul românilor sunt cele generaliste (16%), urmate de cele culinare (11%) şi de cele de fashion/lifestyle/beauty (10%). Categoriile de bloguri preferate depind, însă, de sexul sau vârsta cititorilor.

„Studiul nostru confirmă aşteptările. Femeile sunt mai interesate de blogurile culinare (17%) şi de de cele despre fashion/lifestyle/beauty (17%) într-un procent mai mare decât bărbaţii (5%, respectiv 2%), în timp ce blogurile jurnaliştilor şi cele IT sunt accesate mai degrabă de către bărbaţi (13%, respectiv 8%, faţă de 6%, respectiv 2% femei). De asemenea, adolescenţii cu vârste cuprinse între 16 şi 24 ani preferă blogurile despre modă, stiluri de viaţă sau înfrumuseţare (29%), în timp ce blogurile politice sunt urmărite în special de către persoanele peste 45 de ani (10%) sau de către pensionari (14%)”, explică Traian Năstase, Managing Partner la iSense Solutions.

Deşi studiul arată că blogurile sunt citite în special de către persoane cu studii superioare (62% dintre utilizatorii de internet cu studii superioare accesează bloguri, faţă de 58% din total), doar 16% dintre cititorii de bloguri sunt  în totalitate de acord că articolele pe care le urmăresc sunt de calitate. Cu toate acestea, blogurile sunt privite în special ca pe un mijloc de informare de către 40% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 16 şi 24 ani. Mai mult decât atât, aceştia recunosc că bloggerii le influenţează părerea asupra unor produse sau mărci (23%) sau asupra unor fenomene sociale (24%).

„De remarcat este faptul că cititorii de bloguri din vestul ţării – din judeţele Arad, Timiş, Caraş-Severin şi Timişoara – resping influenţa bloggerilor asupra fenomenelor sociale într-un procent mai mare decât totalul cititorilor (27% faţă de 12%). De asemenea, studiul arată că femeile recunosc într-o proporţie semnificativ mai mare decât bărbaţii (46% faţă de 35%) atunci când un blogger încearcă să promoveze un produs sau un brand”, adaugă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eşantion de 1.014 de respondenţi, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 16 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.

gandul monden