5 alimente care combat stările depresive

Din ce în ce mai multe studii arată că între alimentele pe care le consumăm şi starea noastră psihică există o legătură foarte puternică. Persoanele care urmează o dietă sănătoasă, pe bază de fructe, legume şi peşte, au şanse mult mai mici de a face depresie. Iată care sunt alimentele care te ajută în acest sens: 0

1. Verdeţurile
Împiedică degradarea creierului şi-l apără de probleme grave, având un conţinut mult mai ridicat de vitamina E decât legumele, un nutrient care protejează celulele nervoase.

2. Fructele de pădure
Luptă împotriva îmbătrânirii premature. Este de preferat consumul de căpşune şi afine.

3. Peştele
Este un aliment esenţial în orice dietă, ajutând la buna funcţionare a creierului şi a inimii.

4. Vinul roşu
Ca şi peştele, protejează inima şi previne îmbătrânirea prematură a creierului. De ţinut cont că trebuie consumat cu moderaţie, alcoolul în exces ducând la stări depresive.

5. Nucile
Conţin acizi graşi şi Omega-3 care ajută la protejarea creierului de boli, însă efectele benefice sunt simţite doar în cazul unui consum echilibrat, mai scriu cei de la libertatea.ro.

 
gandul monden