Piaţa materialelor de construcţii creşte „timid“. „România nu mai are voie să rateze încă un an“

Semne de revenire pe o piaţă de 3 miliarde de euro

Piaţa materialelor de construcţii creşte „timid“. „România nu mai are voie să rateze încă un an“

astăzi, 00:08

Autori:


Andreea Neferu

,

Ioana Tudor

Sectorul local al materialelor de construcţii, care reprezintă circa o treime din piaţa totală a construcţiilor, va creşte anul acesta cu 3-4%, după ce în 2014 a stagnat la o valoare de circa 3,2 miliarde de euro.

Jucătorii din industria de profil speră anul acesta într-un reviriment, fie el şi timid, în contextul în care se aşteaptă ca plusul pe care piaţa rezidenţială l-a înregistrat anul trecut să se menţină, iar lucrările de infrastructură să prindă elan, după ce în 2014 au intrat în picaj.

„În varianta medie, realistă, va exista o creştere de 3-4% a pieţei materialelor de construcţii, în condiţii de buget corecte (bugetul de stat pe 2015 se va menţine la valorile anunţate odată cu aprobarea sa – n.red.).Dacă ar fi să ne uităm la cum este conceput bugetul de stat, 2015 va fi un an foarte bun, dar ne-am obişnuit ca la început de an să fie o cifră şi la final de an să fie alta. S-ar putea să avem scăderi la buget din cauza situaţiei externe. În acest context, avem aşteptări mari, dar suntem pregătiţi şi pentru altceva“, spune Claudiu Georgescu, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Materiale de Construcţii (APMCR), care reuneşte unii dintre cei mai importanţi jucători din piaţa de profil, precum Lafarge (producător de ciment), AdePlast (adezivi, polistiren, vopsea), Baumit (adezivi) sau Wienerbeger (cărămizi).

Sectorul materialelor de construcţii, în care lucrează circa 33.500 de oameni, reprezintă peste o treime din piaţa totală a construcţiilor, care s-a ridicat anul trecut la aproximativ 8,2-8,6 miliarde de euro, potrivit datelor de la Asociaţia Română a Antreprenorilor de Construcţii (ARACO). După ce în anul de boom 2008 piaţa de materiale de construcţii ajunsese la un maxim de 5 miliarde de euro,  venirea crizei „a şters“ aproape 40% din valoarea acestei industrii şi i-a obligat pe mulţi jucători să producă sub capacitatea potenţială.


Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 28.01.2015